,

[10. FKA] Kamera Akcja po raz 10!

10:07



Jeden z październikowych weekendów jak zwykle spędzę w Łodzi, bo oczywiście jak co roku wybieram się na Kamerę Akcję. To będzie mój 6 raz na Festiwalu, a 10 edycja ogólnie.  I jak przystało na edycję jubileuszową – będzie się działo!

Jak co roku jest w czym wybierać. Każdy kinoman znajdzie coś dla siebie. Filmy, spotkania, warsztaty czy dyskusje – w tym roku nawet całonocne. Poniżej kilka, moim zdaniem, najciekawszych wydarzeń na tegorocznej edycji FKA:

Sekcja filmowa Coming of Age dla wszystkich fanów filmów o dorastaniu, nastolatkach i czasach dojrzewania. W sekcji zobaczyć będzie można 4 filmy: Eighth Grade reż. Bo Burnham, Najlepsze lata (Mid 90s) reż. Jonah Hill, na który na osobiście czekam najbardziej oraz Skate Kitchen reż. Crystal Moselle i Chłopczycę reż. Céline Sciamma.

Dyskusja „Do utraty tchu”, czyli dziesięciogodzinna, całonocna debata filmowa. Trwające 1,5 godziny dyskusje tematyczne będą następowały po sobie bez przerw, tylko z wymianą ekip – jak w sztafecie. Przy okazji każdego tematu, do prowadzących dołączą kolejni goście. Zmianę ekip urozmaicą zwiastuny filmowe i reklamy z epoki VHS. - Wśród gości pojawią się filmoznawcy, historyczki filmu, dziennikarze, blogerki, przedstawiciele i przedstawicielki różnych zawodów. Będą dyskutować o wzajemnych fascynacjach, ulubionych i znienawidzonych dziełach, filmach kultowych, formacyjnych, o ulubionych postaciach, festiwalizacji, polskim kinie gatunkowym, cytatach filmowych i wielu innych - wymienia organizatorka FKA Malwina Czajka. Wydarzenie idealne dla nocnych marków, jako że ja do nich nie należę, nie ma szans bym wytrzymała do 8 rano, ale postaram się wpaść i posłuchać choć chwilę, bo to niecodzienne wydarzenie :)

Pokazy interaktywne, których gospodarzem będzie Miłosz Stelmach – redaktor naczelny magazynu Ekrany. Podczas Festiwalu odbędą się na dwa seanse: Switching: An Interactive Movie reż. Morten Schjødt oraz Late Shift reż. Tobias Weber.
Reżyser filmu Switching. An Interactive Movie podkreśla, że najciekawszą formą pokazu publicznego jest dla niego “audience cut” czyli sposób prezentacji filmu w kinie, gdzie gospodarz projekcji (np. reżyser) rozpoczyna projekcję, podejmując pierwszą decyzję za pośrednictwem pilota, a następnie przekazuje go kolejnym widzom na sali. Kiedy pilot wraca do gospodarza, ten kończy projekcję. Sposób zakończenia filmu jest gwałtowny, przerywa narrację i zwykle wywołuje dużo dyskusji.
Late Shift w reżyserii Tobiasa Webera to pierwszy pełnometrażowy film interaktywny wyprodukowany z myślą o stacjonarnych kinach. W tym przypadku doświadczenie polega na wpływaniu na decyzję bohatera, wybierając jeden z kilku wariantów pojawiających się na ekranie i tym samym jedną ze ścieżek zaprogramowanych przez twórców. Na potrzeby filmu stworzona została specjalna aplikacja mobilna, dzięki której podczas FKA wszyscy widzowie biorący udział w seansie będą mogli współdecydować o losach bohaterów. System szybko przelicza głosy i wybiera tę decyzję, która zebrała najwięcej kliknięć na smartfonie.

Co poza tym? Duuuużo filmów, dyskusje, spotkania z twórcami i afterparty, na którym odbywają się najciekawsze rozmowy!

Wpadajcie do łódzkiej Szkoły Filmowej i bawcie się dobrze!

You Might Also Like

0 Comments

Blog Archive